וורדפרס או וויקס – מה כדאי לבחור לאתר שלי?

תוכן עניינים

אם אתם נמצאים כאן עכשיו, אין צורך להסביר לכם את החשיבות של בניית אתרים לעסקים. אבל כאשר מתחילים לרדת לפרטים מגלים שישנן אפשרויות רבות לצורך בניית אתרים או הקמת בלוג אישי. ניתן להשתמש בפלטפורמות קיימות, כמו וורדפרס או וויקס. ואפילו ניתן לפתח אתר מאפס. האפשרות האחרונה היא יקרה ועבור הרוב המוחלט של האתרים היא מיותרת לחלוטין.

וויקס ו -וורדפרס הן הפלטפורמות השכיחות ביותר בימינו. שתיהן מציגות יכולות טובות ושתיהן יכולות לתת מענה עבור כל הצרכים של אתר אינטרנט ממוצע, חנות און ליין או בלוג. קצת קשה לענות על השאלה מה יותר טוב – לכל אחת מהפלטפורמות היתרונות והחסרונות שלה, ובמובנים רבים הן גם דומות מאוד.

מה ההבדל בין וויקס לוורדפרס

להלן עיקרי ההבדלים בין שתי הפלטפורמות. לא נדבר על כולם, אלא רק כמה הבדלים מהותיים אותם כדאי לקחת בחשבון:

הבדלי המחיר

וורדפרס היא פלטפורמה חינמית. אמנם ישנם תוספים ותבניות הנמכרות בתשלום (לא חובה להשתמש בהם), וגם תצטרכו לרכוש דומיין וחבילת אחסון בנפרד.

גם וויקס מציעה לכם את האפשרות לבנות אתר בחינם, אך הוא יכלול פרסומות של וויקס ויופיע תחת הדומיין של וויקס. לא הדבר האידאלי עבור אתר מסחרי. כמו כן הוא אינו מעניק לכם את הגישה לכל הכלים של וויקס. האתר החינמי אינו מתאים לחנות און ליין.

אם תרצו אתר מקצועי יותר תצטרכו לבחור באחת החבילות המוצעות בתשלום חודשי. ישנן חבילות שונות המתאימות לצרכים שונים. רכישת החבילה מעניקה לכם גם את חבילת האחסון. גם כאן ישנן תוספות שהן בתשלום נפרד.

נוחות השימוש 

שתי הפלטפורמות קלות ונוחות לשימוש, וזה מתייחס גם להקמה וגם לתפעול שוטף. בשתיהן ניתן לבנות אתר ללא שום ידע קודם. אך וויקס יותר קלה ואינטואיטיבית בהשוואה לוורדפרס. ממשק העיצוב שלהן קצת שונה; וויקס מתבססת על Drag and Drop במאת האחוזים. וורדפרס מאפשרת עריכת בלוקים עם קסטומיזציה מלאה. גם בוורדפרס ישנם תוספים המאפשרים חווית בנייה הדומה לזו של וויקס.

עיצוב האתר

וויקס מציעה לכם מבחר גדול של תבניות מוכנות לכל מטרה. כמו כן ניתן לבצע קסטומיזציה של התבנית שבה אתם משתמשים. אך החיסרון של וויקס הוא שלא ניתן להחליף תבנית. שינוי תבנית פירושו בניית האתר מחדש. וורדפרס גם כן מציעה תבניות מוכנות עם אפשרויות קסטומיזציה. בוורד פרס כן ניתן לשנות תבנית לאתר קיים.

בוורדפרס תוכלו גם לבנות תבניות משלכם, באמצעות מפתח אתרים או באמצעות כלים המאפשרים לכם לעשות זאת. היצע התבניות בוורדפרס גדול יותר, זוהי מערכת קוד פתוח בה כל אחד יכול לפתח תבנית ולהציע אותה בחינם או בתשלום. אם יש לכם קצת ידע טכני, וורדפרס מעניקה לכם יותר אפשרויות.

תוספות

וויקס מציעה לכם מבחר אפליקציות, וורדספרס מציע לכם פלאג אינ‘ס. בשורה התחתונה זה אותו הדבר. התוספות הללו מאפשרים לכם להוסיף עוד תכונות לאתר, כמו לדוגמה כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות או עזרים לקידום האתר. חלקם של התוספים חינמיים, אחרים דורשים תשלום נפרד.  וויקס מציעה מבחר מצומצם של כ 200 אפליקציות, ואלו בוורדפרס תמצאו כמה עשרות אלפי תוספים. כלומר המבחר בוורדפרס יותר גדול. סביר להניח שכל תכונה שתחשבו עליה מופיעה בתוספות הקיימות בוורדפרס.

התאמת האתר לחנות און ליין

רבים מהאתרים היום עוסקים ב eCOMMERCE ולכן נשאלת איזו פלטפורמה מתאימה לחנות און ליין. שתי הפלטפורמות מאפשרות הקמת חנות מקוונת. וויקס מציעה זאת רק למנויים בתשלום ואילו בוורדפרס תוכלו לעשות זאת ללא תשלום. וורדפרס נחשבת לעדיפה יותר עבור פתיחת חנות מקוונת. יש בה תוספים שונים לצורך מכירות, ביניהם תוסף WooCommerce הנחשב לפופולרי ביותר עבור מכירות מקוונות. התוספים של וורדפרס מאפשרים לכם גם למכור מוצרים דיגיטליים ותוכן בתשלום.

וורדפרס או וייקס, מה עדיף?

וורדפרס התחילה בתור פלטפורמה עבור בלוגים, אך היא הלכה והתפתחה והפכה לפלטפורמה המובילה לבניית אתרים. וורדפרס היא הבחירה שלנו לבניית אתרים, בטווח הארוך יש לה הרבה יותר גמישות ויתרונות. היתרון המרכזי של וויקס הוא קלות בניית האתר, אך מכיוון שרוב האנשים יעדיפו בניית אתרים על ידי אנשי מקצוע, זהו אינו שיקול משמעותי.

ווורדפרס מתאימה לכל סוגי האתרים, מבניית אתרים עבור חברות וארגונים, חנות און ליין ועד בלוג אישי.

שיתוף: