כמה עולה לבנות אתר וורדפרס?

תוכן עניינים

פיתוח אתר וורדפרס הוא דבר הכרחי עבור כל מי שרוצה נוכחות ברשת. זהו יכול להיות אתר תדמית לקידום עסק או רעיון, אתר המשמש למכירות, מידע או אולי רק בלוג אישי. ישנם אמצעים שונים לפיתוח אתר, כאשר הדרכים המקובלות ביותר היום הן השיטות אשר עושות שימוש בתבנית מוכנה. על התבנית מלבישים את העיצוב הגרפי שלכם, כמו למשל התבניות של אתר וורדפרס. תבניות אלו מבטיחות לכם אתר רספונסיבי ברמה גבוהה.

בניית אתר וורדפרס היא דבר מקובל ופופולרי מכמה סיבות: היא מאפשרת בניית אתר זול אשר מתאים למטרות שונות, מאתר תדמית ועד אתר המאפשר לבצע פעולות שונות כמו למשל אתר מכירות. בניית אתרים בוורדפרס מבטיחה לכם התאמה למובייל (דבר חשוב מאוד) ללא שום מאמץ.

אבל כמה בעצם עולה לבנות אתר וורדפרס? 

ההבדלים בעלויות פיתוח אתר יכולים להיות גדולים ויש לכך סיבות שונות. ברור שתרצו בניית אתר בזול, אך מצד לא שני לא תרצו להתפשר על האיכות. לכן כאשר מחפשים בונה אתרים כדאי קודם כל להתחיל מאפיון האתר: על מנת לדעת מהן העלויות יש לחשוב על מטרות האתר ואופיו, אלו הם דברים אשר בסופו של דבר ישפיעו על העלויות.

ברוב המקרים ניתן למצוא את כל התשובות בתבניות המוכנות. בעזרת תבנית מוכנה ניתן לבנות אתר תדמית או בלוג וגם אתרים מתקדמים בהרבה. על התבנית ניתן להוסיף תוספות שונות המעניקות לה יכולות מתקדמות יותר. ככל שהאתר יהיה יותר מורכב ומסובך, כך יש לצפות לעלויות גבוהות יותר. אתר קלאסי בסגנון בלוג, דף נחיתה או אתר תדמית יכול לעלות לכם 2,000-5,500 ש“ח. עבור אתרים קצת יותר מורכבים המחירים יכולים להגיע עד ל 10,000 ש“ח ויותר. אך כמובן שישנם מקרים יוצאי דופן בהם יש צורך בבניית אתר מורכב עם דפים רבים ופונקציות שונות, במקרים אלו המחירים יכולים להגיע לעד 20,000 ש“ח ומעלה.

פיתוח אתר – הגורמים המשפיעים על העלויות 

בניית אתר בימינו היא אינה דבר יקר. בזכות השימוש בתבניות ניתן להציע ללקוחות אתרים ברמה גבוהה ובמחיר נוח. לעתים האתר דורש עיצובים מורכבים ופעולות מסוימות הדורשות קסטומיזציה גבוהה של התבנית, התקנת תוספים רבים, עיצובים גרפים רבים, טפסים ועוד. אלו הם גורמים אשר יכולים לייקר את עלות פיתוח האתר.

התבנית מספקת רק את הפונקציונליות הבסיסית של האתר. אך כאשר רוצים פונקציות נוספות יש להתקין תוספים שונים המעניקים עוד פונקציות לאתר. חלקם של התוספים הם חינמיים, חלקם בתשלום. אך גם השימוש בתוספים חינמיים מוסיף עוד עבודה למפתח אתר וורדפרס ויכול להשפיע על העלויות גם כן.

על התבנית של האתר יש להוסיף עיצובים גרפיים ולוגו על מנת לקבל אתר יפה ומושך. עיצוב גרפי הוא היבט אחד בתמונה הגדולה של בניית אתרים וורדפרס; ככל שמורכבותו עולה, כך הדבר מתווסף לעלויות. למשל, אתר מרובה דפים ועיצובים גרפים דורש עבודה רבה יותר, דבר המתבטא גם בעלויות וגם בזמן הפיתוח אשר עשוי להתארך.

היבט נוסף וחשוב לאין שיעור הוא התאמת האתר למנועי החיפוש. קידום במנועי חיפוש (SEO) הוא תחום בפני עצמו, אך פיתוח אתר דורש רמה מסוימת של התאמה למנועי החיפוש. ככל שנעשית עבודה יותר מקיפה ומקצועית בהתאמת האתר לסטנדרטים של מנועי החיפוש, כך העלויות יגדלו.

לסיכום

כל אתר דורש רמה אחרת של השקעה בפיתוח, כמו כן לא כל מפתח אתרים מציע לכם את אותו השירות בדיוק. לכן ישנם שני דברים שצריך לקחת בחשבון. הדבר הראשון הוא הדרכים והציפיות שלכם מהאתר, והדבר השני הוא לבדוק מול המפתח, מה כלול ומה לא כלול בחבילה. כך תוכלו לדעת האם אתם צפויים להוצאות נוספות מעבר להצעת המחיר שקיבלתם.

שיתוף: