שלבים בבניית אתר אינטרנט

תוכן עניינים

החלטתם שאתם צריכים אתר אינטרנט – מעולה…אז מה עושים עכשיו? בפוסט הזה אנסה לפשט עבורכם את התהליך.

שלב 1 – סגירת חוזה מול בונה האתר

שימו לב שכל הפרטים ברורים לכם, השלבים, התשלום, מה אתם מקבלים בעסקה ומה ההתחייבויות שלכם אל מול בונה האתר. בקשו הסכם לחתימה שעליו יופיעו כל הפרטים ונסו לברר מראש אילו "הפתעות" מחכים לכם בהמשך.

שלב 2 – דומיין, אחסון ואיפיון

דומיין (עלות 55-85 ₪ לשנה) – שם האתר שלכם (www.gabayroi.co.il  לדוגמא), זה הנכס שלכם וודאו שהוא רשום על שמכם, שמרו את פרטי המשתמש לחשבון בתיקייה של אתר אינטרנט (זה הזמן לפתוח תיקייה מסודרת לכל הפרויקט אם עדיין לא עשיתם זאת).

אחסון (עלות 55-75 ₪ לחודש) – משמש כמו מחסן שבו יושבים כל התכנים שמוצגים באתר, אפשרי ומומלץ לרכוש לבד או שאפשרי דרך מי שבונה את האתר. גם כאן שווה לשמור פרטי משתמש בתיקייה (100% שבהמשך הדרך תצטרכו את זה וסתם גוזל זמן ועצבים לחפש מניסיון). חשוב לבחור אחסון אמין, איכותי ומהיר (אני ממליץ על יופרס כל האתרים שלי מאוחסנים אצלם, תקבלו גם הנחה ממני של 5% בהקשת קוד קופוןUP05GABAY ואני אקבל עמלה קטנה על ההצטרפות שלכם).

איפיון האתר (שעה-שעתיים פגישה) – זהו בעצם השלב הכי קריטי באתר!!! חשוב להקדיש לו זמן ומחשבה, להבין מה השירות / מוצר של העסק, מי קהל היעד, איזה פעולה אנחנו רוצים שהוא יבצע באתר (רכישת מוצר, השארת פרטים, הרשמה לניזולטר ועוד…). ככל שנהיה יותר מדויקים כך נגיע למקסימום הלחה ביעד שהצבנו. זה יכול להתבטא בעיצוב, בהיררכיה, בטקסט ועוד… חשוב שתכינו 2-3 אתרים שאהבתם בהם את הסגנון / זרימה / כיוון כללי, הכוונה כאן לא להעתיק ממישהו אחר אלא להקל על התהליך ולהראות כיוון מסוים (חוסך המון זמן).

שלב 3 – העברת חומרים לבונה האתר

בקשו מבונה האתר רשימה מסודרת של החומרים אותם אתם צריכים לספק (עדיף כבר בשלב האיפיון), חשוב שתקבלו גם טיפים והנחיות לגבי כל דבר (תמונות, סרטונים, תכנים וכו'…). ככל שתעבירו יותר מהר ובצורה מסודרת את החומרים כך תהליך הבנייה יעבור בצורה קלה ומהירה.

שלב 4 – הגשת סקיצה ראשונית

מתוך החומרים שהעברתם ובהתאם לפגישת האיפיון בונה האתר יגיש לכם סקיצה ראשונית, בד"כ רק של עמוד הבית שלפי העיצוב והסגנון שלו ממשיכים לשאר העמודים כדי למנוע עבודה כפולה. חשוב לראות כבר בשלב הזה אי יראה העמוד בניידים (70-80% מהגולשים שלכם יגיעו משם). את ההערות שלכם על הסקיצה תדאגו להעביר בצורה מסודרת ונרחבת כמה שניתן, אל תתביישו עדיף לתקן בשלב ראשוני מאשר שתזכרו לקראת סיום.

שלב 5 – בניית אתר אינטרנט

בשלב זה תיפרדו למשך כמה ימים בהתאם להסכם שלכם, בונה האתר יצלול לבנייה של העמודים ויציקת התוכן. בסיום יגיש לכם את העיצוב הסופי כולל התאמה למובייל.

שלב 6 – סבב תיקונים שני

בשלב הזה קחו את הזמן, התייעצו עם חברים, הכינו לכם רשימת הערות מסודרת. בד"כ לפי הסכם מעבר לסבב תיקונים שני ייתכן ותצטרכו לשלם ומניסיון ככל שמורחים את השלב הזה ככה יוצאים יותר מתוסכלים. עדיף שייקח לכם עוד 3-4 ימים לשבת על כל התיקונים שאתם רוצים מאשר שתזכרו בהמשך בעוד ועוד תיקונים.

שלב 7 – סיום האתר

לאחר שהגשתם את התיקונים הסופיים והכל טופל לשביעות רצונכם עולים לאוויר. המלצה על תעלו בבום גדול על ההתחלה, תוציאו פוסט קטן בפייסבוק, שלחו לחברים ומשפחה ואולי לחלק מהלקוחות, ייתכן ושכחתם משהו או שיש תקלה באתר, עדיף שיהיה לכם אפשרות לטפל בצורה רגועה ומקצועית.

לסיכום:

תהיו מעורבים בתהליך, זה חלק מאוד חשוב בעסק שלכם. תדרשו לקבל הסבר על כל שלב. שימו לכם ביומן תחילת / סוף כל חודש לעשות בדיקה באתר שהכל תקין ופעיל חבל לפספס פניות / לידים. קבלו הדרכה בסיסית על המערכת מבונה האתר או רכשו ממנו בנק שעות בתשלום מראש מוזל עבור עדכונים עתידיים.

שיתוף: